do góry
Pobieranie danych...
 
data dodania: 18.10.2019
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Brak rachunku w wykazie podatników

Do końca roku podatnicy mają czas, aby poznać zasady funkcjonowania wykazu podatników VAT, sposób wyszukiwania danych o swoich kontrahentach, jak również zweryfikować aktualność swoich danych i sprawdzić, czy ich rachunki widnieją w wykazie. Od 1 stycznia 2020 r. zapłata na rachunek spoza wykazu wiąże się z negatywnymi konsekwencjami w podatku dochodowym i odpowiedzialnością solidarną w VAT.

Jeżeli podatnik stwierdzi, że w wykazie nie ma informacji o jego rachunku, powinien przede wszystkim sprawdzić, czy:

  1. zgłosił do urzędu skarbowego swój rachunek oraz
  2. czy zgłoszony rachunek jest rachunkiem rozliczeniowym lub rachunkiem w SKOK otwartym w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Jeżeli okaże się, że warunki te nie są spełnione, podatnik powinien złożyć zgłoszenie aktualizacyjne, na podstawie którego urząd skarbowy zmieni dane zamieszczane w wykazie.

Aktualizacji danych należy dokonać następująco:

  • spółki zarejestrowane w KRS składają aktualizację na druku NIP-8 - bezpośrednio do urzędu skarbowego,
  • spółki cywilne składają aktualizację na druku NIP-2 - bezpośrednio do urzędu skarbowego,
  • przedsiębiorcy, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą aktualizują dane przez wysłanie wniosku za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, która nie podlega rejestracji w CEIDG, aktualizują dane na druku NIP-7.

Wykryte błędy należy zgłaszać:

  • do właściwych dla siebie urzędów skarbowych lub na adres skrzynki e-mailowej: WykazPodatnikow@mf.gov.pl,
  • do CEIDG - w zakresie aktualizacji danych zgłaszanych za pośrednictwem CEIDG,
  • do odpowiednich banków - w zakresie wyjaśnień co do charakteru danego rachunku.

Źródło: Wyjaśnienia MF z 17 września 2019 r. pt. "Dodatkowe informacje ws. Wykazu podatników VAT" - www.podatki.gov.pl

Oprac. Ewa Sławińska

INFORLEX Twój Biznes KORONAWIRUS i tarcza antykryzysowa

Już w sprzedaży!

Kompleksowa baza wiedzy dla wszystkich, którzy zostali zmuszeni do stosowania nowych przepisów tzn. tarczy antykryzysowej. Doradzamy, odpowiadamy na pytania, interpretujemy przepisy. Wyjaśniamy, jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej, jak prawidłowo wypełniać i składać wnioski o pomoc, kto i na jakich zasadach może korzystać ze zwolnień ze składek ZUS. Teraz dwa dostępy w cenie jednego! Pracuj z domu! Dziel się dostępem ze współpracownikami.

Kup już za: 98.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK