do góry
Pobieranie danych...
 
data dodania: 08.02.2019
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Podanie, wniosek, zażalenie można wysłać online

Nie musisz brać wolnego lub zwalniać się wcześniej z pracy, by załatwić tego rodzaju sprawy. Możesz to zrobić o dowolnej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu. Online.

JAK ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY

Pismo ogólne przez Internet możesz wysyłać do m.in. ministerstw, urzędów gminy, urzędów centralnych, urzędów skarbowych, szkół publicznych, czy publicznych zakładów opieki zdrowotnej – czyli instytucji, który mają elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.

– Polacy bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. Tylko w 2018 r. tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona pism, a to oznacza 125 tysięcy pism w miesiącu – mówi minister cyfryzacji.

Korzystając z pisma ogólnego możesz zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, podanie lub wniosek. Wystarczy, że uzupełnisz formularz i wyślesz go na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu . Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma.

WAŻNE: to potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.

Pismo ogólne piszesz, wtedy gdy: chcesz się skontaktować z urzędem, przepisy umożliwiają wysłanie pisma przez Internet, nie ma specjalnego formularza do załatwienia tej konkretnej sprawy.
Jak działać?

Krok 1: Przygotuj potrzebne dane, czyli dane do logowania na platformie ePUAP i – jeśli to konieczne – załączniki w wersji elektronicznej.

Krok 2: Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl, a tam w zakładkę Wyślij pismo ogólne.

Krok 3: Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.

Krok 4: Wypełnij formularz.

Krok 5: Dodaj potrzebne załączniki (te wcześniej przygotowane, w wersji elektronicznej).

Krok 6: Kliknij DALEJ, a potem PODPISZ I WYŚLIJ lub WYŚLIJ BEZ PODPISU. (WAŻNE: Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu).

Na tym etapie wyświetli Ci się komunikat, że pismo zostało wysłane. Niebawem dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP). Czekaj na odpowiedź. Ile to potrwa zależy od rodzaju Twojej sprawy.

Usługa jest bezpłatna.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

VAT 2019. Komentarz do zmian od 1 września 2019 r. + VAT 2019. Komentarz. Aktualne zmiany w VAT

Komplet książek zawiera praktyczne omówienie każdego przepisu ustawy o podatku od towarów i usług.
Uwzględnia zmiany obowiązujące od 1 stycznia i 1 maja 2019 r., a także te, które wejdą w życie 1 września 2019 r. i listopada 2019 r. Omawia również zmiany które wejdą w życie w styczniu i kwietniu 2020 r.
Szczegółowo wskazuje, jak w ważnych kwestiach zmieniło się w ostatnim roku stanowisko krajowych sądów administracyjnych oraz organów podatkowych. Są w niej praktyczne tabele i prawie 300 przykładów pokazujących, jak rozliczać VAT.

Kup już za: 228.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK