do góry
Pobieranie danych...
 
data dodania: 07.11.2018
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Pracownik bez dodatkowego dnia wolnego za święto 11 listopada

Święto Niepodległości - 11 listopada w 2018 r. przypada w niedziele. Zatem pracodawcy nie mają obowiązku zapewnienia dodatkowego dnia wolnego za takie święto. Taki obowiązek dotyczy jedynie świąt występujących w sobotę.

W 2018 r. 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości przypada w niedzielę. Zazwyczaj święto obniża wymiar pracy pracownika o 8 godzin w okresie rozliczeniowym (art. 130 Kodeksu pracy). Jednak Kodeks pracy przewiduje, że dotyczy to tylko innych dni niż niedziela. W związku z tym pracodawcy nie są zobowiązani do oddania innego wolnego dnia za święto, które przypada w niedzielę.

Pracodawca ma obowiązek natomiast oddać dzień wolny wówczas, gdy święto przypada w sobotę, a pracownicy pracują w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku.

Od 1 marca 2018 r. obowiązuje ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Zakaz handlu w niedziele (oraz wykonywania czynności z nim związanych) w pełnym zakresie będzie obowiązywał od 1 stycznia 2020 r. Od marca do grudnia 2018 r. zakaz ten obejmuje drugą i trzecią niedzielę w miesiącu, natomiast w 2019 r. będzie dotyczył pierwszej, drugiej i trzeciej niedzieli w miesiącu. Praca w handlu jest również zakazana w święta, które są dniami wolnymi od pracy. Dotyczy to następujących świąt:

● 1 stycznia - Nowy Rok,
● 6 stycznia - święto Trzech Króli
● pierwszy dzień Wielkiejnocy,
● drugi dzień Wielkiejnocy,
● 1 maja - święto pracy,
● 3 maja – święto narodowe,
● pierwszy dzień Zielonych Świątek,
● dzień Bożego Ciała,
● 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
● 1 listopada - Wszystkich Świętych,
● 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości,
● 25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
● 26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia.

Zatem pracownicy zatrudnieni w handlu powinni mieć dzień wolny w święto 11 listopada.

Sprawozdawczość budżetowa. Nowe rozporządzenie z komentarzem

W dniu 12 stycznia 2018 r. opublikowano nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Główne zmiany wprowadzone względem rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. wynikają z: potrzeby doprecyzowania przepisów i rozszerzenia danych sprawozdawczych przekazywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, likwidacji sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb o wydatkach strukturalnych w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.

Kup już za: 39.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK