Trzeba zaktualizować certyfikat ZUS w Płatniku
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o konieczności aktualizacji certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD" w programie Płatnik i innych programach służących do przesyłania dokumentów do ZUS.
W dniu 11 października 2018 r. wygasa obecny certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do wymiany danych z ZUS.
Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.
Certyfikat zaktualizuje się:
Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.
W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.
Jeżeli datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą 2018-10-01 do 2020-09-30.
Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.
Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Instrukcje księgowego. 65 praktycznych procedur z serwisem internetowym
Książka zawiera zestaw aktualnych i praktycznych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe. Trudne i skomplikowane zagadnienia prawne i proceduralne przedstawiono w sposób prosty, zwięzły i przystępny przy użyciu zestawień, tabel, przewodników „krok po kroku”.