do góry
Pobieranie danych...
 
data dodania: 12.03.2018
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Zmiany w działalności kontrolnej PIP

Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, której celem jest zapewnienie przejrzystości w zakresie działalności gospodarczej prowadzonej przez członków rodziny inspektorów pracy, o ile ma ona związek z działalnością kontrolną prowadzoną przez tych inspektorów.

Zbieżność przedmiotu kontroli prowadzonej przez inspektora pracy z działalnością gospodarczą członka jego rodziny może prowadzić do konfliktu interesów, jak również podejrzenia o stronniczość bądź interesowność. Zarówno w interesie Państwowej Inspekcji Pracy, jako organu kontroli państwowej, jak i samych inspektorów pracy leży zapewnienie przejrzystości na gruncie styku interesów zawodowych i prywatnych. Odpowiednia wiedza posiadana przez przełożonych pozwoli im na taką organizację działań kontrolnych, aby taką przejrzystość zapewnić.

Istotą proponowanej regulacji jest nałożenie na pracowników wykonujących czynności kontrolne obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o prowadzeniu albo nieprowadzeniu przez osobę najbliższą działalności gospodarczej, której przedmiot pokrywa się z zakresem działalności kontrolnej prowadzonej przez tych pracowników. Dzięki takim informacjom przełożeni pracownika będą dysponowali wiedzą, która pozwoli im na odpowiednie kształtowanie zadań tego pracownika.

Ponieważ wdrożenie ustawy wymaga wydania stosownego zarządzenia przez Głównego Inspektora Pracy, określającego wzór oświadczenia składanego przez pracowników oraz przekazania odpowiedniej informacji pracownikom, proponuje się aby ustawa wchodziła w życie z dniem 1 października 2018r. – a więc po zakończeniu tradycyjnego okresu urlopowego latem 2018 r.

Źródło: Sejm.gov.pl

Sprawozdawczość budżetowa. Nowe rozporządzenie z komentarzem

W dniu 12 stycznia 2018 r. opublikowano nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Główne zmiany wprowadzone względem rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. wynikają z: potrzeby doprecyzowania przepisów i rozszerzenia danych sprawozdawczych przekazywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, likwidacji sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb o wydatkach strukturalnych w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.

Kup już za: 39.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK