do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 07.12.2017
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Pracownicy biurowi bez obowiązku szkoleń z BHP?

Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym przewiduje zniesienie obowiązku okresowych szkoleń BHP dla niektórych pracowników zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych. Szkolenia nie będą musieli odbywać pracownicy firmy, której rodzaj przeważającej działalności należy do grupy z kategorią ryzyka nie wyższą niż trzecia, określoną zgodnie z przepisami o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

Związkowcy, pracodawcy i inspekcja pracy mówią „nie” zniesieniu obowiązku kursów BHP — ewentualnie są za zmianą programową.

Pracodawcy RP zwracają uwagę, że pracownicy administracyjno-biurowi zatrudnieni np. w zakładzie wydobywania węgla kamiennego będą musieli uczestniczyć w szkoleniach, bo ta działalność należy do 13 kategorii ryzyka, a osoby z tych samych stanowisk u pracodawcy zakwalifikowanego np. do drugiej grupy — już nie.

Organizacja zaznacza, że zarówno w kopalni, jak i w firmie prowadzącej np. działalność finansową i ubezpieczeniową osoby zatrudnione na takich stanowiskach narażone są na analogiczne zagrożenia, np. zespół cieśni nadgarstka. Nie ma na to wpływu grupa ryzyka, do której należy prowadzona działalność.

Według Pracodawców RP, bardziej racjonalne byłoby udoskonalenie istniejącego systemu szkoleń, zmodyfikowanie ich programów oraz dostosowanie ich do występujących obecnie zagrożeń.

Źródło: Pracodawcy RP

Sprawozdawczość budżetowa. Nowe rozporządzenie z komentarzem

W dniu 12 stycznia 2018 r. opublikowano nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Główne zmiany wprowadzone względem rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. wynikają z: potrzeby doprecyzowania przepisów i rozszerzenia danych sprawozdawczych przekazywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, likwidacji sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb o wydatkach strukturalnych w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.

Kup już za: 39.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK