do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 02.08.2018
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Wójt będzie miał pomoc w sprawach podatków lokalnych

Resort finansów chce utworzyć Podatkowe Centrum Kompetencyjne Podatków Lokalnych. Ma wesprzeć samorządy.

„Bolączką znacznej części samorządowych organów podatkowych (wójt, burmistrz, prezydent miasta) w sprawach podatków lokalnych jest niedostatek profesjonalnych kadr specjalizujących się w tych podatkach oraz fragmentacja postępowań dotyczących tych samych przedmiotów na obszarze wielu gmin np. budowli sieciowych” – ocenia Ministerstwo Finansów.

Dlatego ma powstać Podatkowe Centrum Kompetencyjne Podatków Lokalnych; będzie działało w strukturze Krajowej Informacji Skarbowej.

Projekt zakłada, że Centrum będzie miało za zadanie wspierać wójta - w formie działalności informacyjnej oraz w załatwieniu spraw indywidualnych.

„Wsparcie w załatwianiu spraw indywidualnych będzie odbywać się wyłącznie na wniosek samorządowego organu podatkowego bez wkraczania w jego kompetencje, prawa i obowiązki” – podkreśla MF.

Jak wyjaśnia resort, wsparcie mogłoby także być adresowane do kilku samorządowych organów podatkowych, na etapie postępowania wymiarowego wobec jednego podmiotu w zakresie tego samego lub podobnego przedmiotu opodatkowania.

Ministerstwo ocenia, że proponowane wsparcie wzmocni pozycję, przede wszystkim mniejszych samorządowych organów podatkowych oraz ograniczy przypadki, w których np. w tożsamych lub podobnych sprawach, wydane zostaną odmienne decyzje. Przedmiotem wsparcia będzie obszar ordynacji podatkowej oraz podatków lokalnych.

Projektowana zmiana ma usprawnić funkcjonowanie samorządowych organów podatkowych, podnieść ich efektywność oraz zapewnić stabilizację interpretacji i stosowania prawa dla podatników.

Według resortu utworzenie Centrum może przyczynić się do zwiększenia wpływów budżetowych zarówno samorządów, jak i budżetu państwa. Ma ono wynikać ze wsparcia samorządowych organów podatkowych w zakresie postępowań obejmujących podatki lokalne.

Źródło: samorząd.pap.pl

Sprawozdawczość budżetowa. Nowe rozporządzenie z komentarzem

W dniu 12 stycznia 2018 r. opublikowano nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Główne zmiany wprowadzone względem rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. wynikają z: potrzeby doprecyzowania przepisów i rozszerzenia danych sprawozdawczych przekazywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, likwidacji sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb o wydatkach strukturalnych w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.

Kup już za: 39.20 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK