do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 01.08.2017
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Rewolucja w składaniu wniosków o 500+

Już od 1 sierpnia będzie można składać wnioski w ramach programu Rodzina 500+ poprzez stronę obywatel.gov.pl. Elektroniczny wniosek ułatwi i przyspieszy realizację, aby go wypełnić wystarczy dostęp do internetu i aktywny profil zaufany. Część danych z rejestru PESEL i ePUAP zostanie wypełniona w systemie automatycznie. E-wniosek przyzwyczaja nas do zupełnie nowej postaci: to bardzo uproszczona formuła i nowoczesny produkt wizardowy – podkreśla Anna Streżyńska, minister cyfryzacji.

Od sierpnia rusza składanie wniosków na nowy okres świadczeniowy w ramach programu Rodzina 500+, nie tylko dla tych rodzin, które chcą dołączyć do programu, lecz także dla tych, które wciąż będą korzystać z takiej formy wsparcia. Wnioski o świadczenie można składać osobiście lub skorzystać z dostępnych kanałów elektronicznych. Nowością, która ma wejść w życie 1 sierpnia, będzie elektroniczny wniosek o świadczenie dostępny na portalu obywatel.gov.pl.

Chcemy projektować usługi online w taki sposób, aby zapewniać obywatelom jak największe korzyści z ich wykorzystania. W przypadku wniosku 500+ będzie można skorzystać z niego elektronicznie w czterech kanałach. Przede wszystkim na naszym portalu obywatel.gov.pl, ale również w portalu Emp@tia, w portalu PUE-ZUS, a także za pośrednictwem bankowości elektronicznej – podkreśla Tomasz Napiórkowski, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Usług Cyfrowych i Otwartości Danych w Ministerstwie Cyfryzacji.

Polacy szybko przyzwyczajają się do nowinek technologicznych. Jesteśmy w czołówce pod względem bankowości mobilnej czy płatności telefonem. Z fiskusem elektronicznie rozlicza się połowa Polaków. Z dotychczas dostępnych kanałów elektronicznych w ramach programu Rodzina 500+ skorzystało nawet 20 proc. polskich rodzin. Przygotowany e-wniosek może znacznie zwiększyć ten odsetek.

Nowo przygotowany e-wniosek powinien się cieszyć równie dużą popularnością, co dotychczas dostępne kanały elektroniczne, bo znacznie uprości wnioskowanie o świadczenie. W całej Polsce programem Rodzina 500+ jest objętych prawie 58 proc. wszystkich dzieci do 18 lat. Wsparcie trafia do ponad 2,6 mln rodzin, w tym ok. 380,5 tys. to rodziny wielodzietne.

Wniosek elektroniczny, nad którym pracujemy, od tradycyjnego różni się zdecydowanie tym, że większość osób będzie mogła go zrealizować za pomocą różnych kanałów elektronicznych, za pomocą telefonu, tabletu, komputera, laptopa. Wniosek tradycyjny wymaga po pierwsze stawiennictwa w urzędzie, wypełnienia wniosku papierowego, to dużo czasu i pracy, do tego niepotrzebne stawiennictwo w urzędzie – tłumaczy Marcin Łukasiewicz, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w Centralnym Ośrodku Informatyki.

Aby wypełnić wniosek, należy mieć urządzenie z dostępem do internetu (wersja będzie dostępna także mobilnie), do wysłania wniosku i otrzymania potwierdzenia niezbędny jest też aktywny profil zaufany.

Pierwszym krokiem jest wejście na portal, który umożliwia dostęp do takiego wniosku, czyli obywatel.gov.pl, gdzie przez baner nastąpi przekierowanie do logowania. Logowanie jest zapewnione za pomocą Profilu Zaufanego, należy taką tożsamość cyfrową sobie założyć. Po zalogowaniu część danych, które znajdują się w rejestrze PESEL i są z systemu ePUAP, będzie automatycznie wypełniona w takim wniosku. To kolejne ułatwienie dla obywatela, bo nie trzeba będzie tych danych uzupełniać. Na koniec, gdy wniosek zostanie uzupełniony o wszystkie załączniki, wystarczy podpisać go profilem zaufanym – wskazuje Marcin Łukasiewicz.

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internecie. Za jego pomocą można bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych.

Źródło: newseria.pl

Sprawozdawczość budżetowa. Nowe rozporządzenie z komentarzem

W dniu 12 stycznia 2018 r. opublikowano nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Główne zmiany wprowadzone względem rozporządzenia Ministra Finansów z 16 stycznia 2014 r. wynikają z: potrzeby doprecyzowania przepisów i rozszerzenia danych sprawozdawczych przekazywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, likwidacji sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb o wydatkach strukturalnych w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.

Kup już za: 49.00 zł

Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK