do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 14.07.2017
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Nowy wzór certyfikatu rezydencji

Od 5 lipca 2017 r. obowiązuje nowy wzór zaświadczenia CFR-1 (certyfikat rezydencji). Jednocześnie zlikwidowano formularz CFR-2– zaświadczenia o miejscu zamieszkania dla celów podatkowych na terytorium Polski osoby fizycznej osiągającej przychody (dochody) z oszczędności.

Przypomnijmy że polskie organy podatkowe wydają podatnikom zaświadczenia zawierające określone informacje na temat miejsca zamieszkania lub siedziby służącej celom podatkowym (zob. art. 306l Ordynacji podatkowej). To tzw. certyfikaty rezydencji podatkowej (po angielsku Certificate of Fiscal Residence stąd CFR). Wydawane są one na wniosek podatnika. Nie ma oficjalnego formularza wniosku o wydanie CFR-1, ale wzory wniosków można znaleźć często w urzędach skarbowych lub na ich stronach internetowych).

Urząd skarbowy wystawia zaświadczenie (certyfikat) na formularzu CFR-1. Z certyfikatów korzystają polscy podatnicy, którzy rozliczają się poza miejscem zamieszkania. Dzięki posiadaniu certyfikatu rezydencji możliwe jest zastosowanie odpowiedniej stawki podatkowej, np. z umowy o podwójnym opodatkowaniu, jeśli rozliczamy się poza granicami Polski. Warto zauważyć że sam fakt wydania nowego wzoru CFR-1 nie oznacza, iż certyfikaty wydane przed 5 lipca 2017 r. straciły ważność. Podatnicy nie muszą się zatem ubiegać o nowy certyfikat, jeżeli posiadają aktualny certyfikat wydany przed 5 lipca 2017 r.

Oprac. Sławomir Biliński

RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Publikacja pozwoli zapoznać się oraz jak najszybciej wdrożyć nową regulację w swojej działalności. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Publikacja zawiera: tabelaryczne zestawienie, wyjaśnienia i komentarze ekspertów.

Kup już za: 99.00 zł