do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 07.03.2017
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Zmiany w zgłaszaniu pełnomocnictwa ogólnego

O d 1 czerwca 2017 r. podatnicy, płatnicy, inkasenci i ich następcy prawni będą zgłaszać przez portal podatkowy pełnomocnictwa ogólne oraz zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (dotychczas do ministra właściwego do spraw finansów publicznych).

Zmiana wynika z wprowadzenia od 1 marca 2017 r. Krajowej Administracji Skarbowej w miejsce dotychczas funkcjonujących: administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej. Ponadto do wykazu spraw, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu podatkowego, zostało włączone składanie zgłoszeń aktualizacyjnych oraz wniosków o wydanie przez naczelnika urzędu skarbowego zaświadczenia o nadaniu NIP i informacji o nadanym NIP.

Zmiany wprowadziło rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia rodzajów spraw, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu podatkowego – Dz.U. z 20 lutego 2017 r. poz. 301

oprac. Anna Seroczyńska

RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Publikacja pozwoli zapoznać się oraz jak najszybciej wdrożyć nową regulację w swojej działalności. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Publikacja zawiera: tabelaryczne zestawienie, wyjaśnienia i komentarze ekspertów.

Kup już za: 99.00 zł