do góry
Pobieranie danych...
zamknij
 
data dodania: 19.05.2017
codzienne aktualności na pulpicie - pobierz bezpłatną aplikację
 

Zgłoszenia aktualizacyjne NIP na portalu podatkowym

Od 1 czerwca więcej podmiotów skorzysta z portalu podatkowego. Taki jest cel zmiany rozporządzenia w sprawie zakresu i warunków korzystania z portalu podatkowego.

Dzięki zmianie portal podatkowy zostanie udostępniony szerszej grupie podmiotów poprzez umożliwienie im składania za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgłoszeń aktualizacyjnych oraz wniosków, o których mowa w ustawie o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (wniosków o wydanie przez naczelnika urzędu skarbowego zaświadczenia o nadaniu NIP i informacji o nadanym NIP). Zmiana ta ułatwi dokonywanie czynności polegających na informowaniu naczelnika urzędu skarbowego o zmianie danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym oraz występowaniu z wnioskiem o uzyskanie wymienionych zaświadczeń i informacji.

Pozostałe zmiany rozporządzenia mają charakter porządkujący i weszły w życie 21 kwietnia 2017 r. Wynikają one z ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE (eIDAS).

Oprac. Ewa Sławińska

Poradnik Gazety Prawnej 4/2017 - Kontrola podatników – nowe procedury (książka)

Od 1 marca 2017 r. obowiązuje nowa ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej. Ustawa ta nie tylko ujednolica dotychczas istniejące struktury pod wspólną nazwą czy wprowadza zmiany kompetencyjne w zakresie już istniejących instytucji, ale również przyznaje organom nowo utworzonej administracji daleko idące uprawnienia w obszarze szeroko rozumianej kontroli.

Kup już za: 29.90 zł